PrydeRide

PrydeRide
Fotograf: Torkel Stillefors

tisdag 2 oktober 2012

Till minne av Tomas Alm

Ibland slår verkligheten till i all sin brutalitet mitt i alla vardagsbestyr - jag råkade surfa in på Starbåts-förbundets hemsida idag, och där ser jag att Tomas Alm nyligen gått bort.

Jag kan inte påstå att jag kände Tomas väl, men jag hade ett nära samarbete med Tomas under Starbåtarnas och Finnjollarnas SM under Olympiska Jubileumsregattan i Nynäshamn i somras, där Tomas var tävlingsledare och jag var en av domarna.

Under dagarna i Nynäshamn kom jag att uppskatta Tomas som människa och seglare, och att han nu så hastigt gått bort känns helt overkligt.

Lärdomen av detta, åtminstone för mig, är att bättre försöka ta vara på och uppskatta tiden vi har att vandra här på vår jord, man vet aldrig när när den sista dagen är kommen.

Må vindarna vara fördelaktiga för dig Tomas var du än befinner dig nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar