PrydeRide

PrydeRide
Fotograf: Torkel Stillefors

onsdag 21 september 2011

Säsongens höjdpunkter närmar sig

Nu närmar sig med stormsteg det jag anser vara säsongens två höjdpunkter:

- för VJS del handlar det om Ungdoms-SM i Matchracing i Stenungsund till helgen, där Team JoZeBa blivit inbjudna, och ska försöka försvara silvermedaljen som VJS tog förra året genom Marcus Höglander, Patric och Zebbe . Stort lycka till, JoZeBa, coachen kommer att sitta och hålla tummarna för er och regelbundet surfa in på SMs hemsida mitt under del två av Åland Race...! :-)

- För egen del så är det äntligen dags igen för Åland Race, en riktigt trevlig SRS-regatta med fenomenalt trevliga sociala arrangemang, t.ex två regattamiddagar, som traditionsenligt startar imorgon kväll vid Östra Stendörren, med en jaktstart och målgång hos ÅSS i Mariehamn nån gång under fredagen.

Det är en magisk känsla att segla igenom mellersta och norra skärgården i natten i septembermörkret, och sen se soluppgången mitt ute på Ålands hav.

I år ser det dessutom ut att bli bra med vind, runt 7-10 m/s SV, vilket innebär spinnakeråka största delen av racet mot Mariehamn.

Regattamiddagen hos ÅSS på fredagkvällen brukar vara en riktig höjdare: fenomenal mat i trevlig miljö, där dock många av seglarna däckar rätt snabbt eftersom man varit vaken runt 36 timmar i sträck när det väl blir dags för regattamiddagen.... :-)

I år blir det extra kul för mig att komma till ÅSS - jag hoppas hinna med att träffa åtm. några av de många trevliga ÅSS:are som jag lärde känna under EM i Matchrace i Mariehamn i somras!

Kul också att se att hela 27 båtar anmält sig till årets upplaga av Åland Race!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar